Verebus

Werkt ervarend leren beter?

31-10-2016

Donderdag 3 november a.s. houdt onze collega Els Wagenaar een presentatie bij het AMC Seminar over ervarend leren binnen de ILS Academy.

De stof van ILS wordt door medewerkers vaak als 'taai' ervaren. Toch is het in veel operationele omgevingen noodzakelijk dat medewerkers de stof snel beheersen en toe weten te passen in de praktijk. Hoe krijg je dat voor elkaar?
Amerikaanse psychiater William Glasser benadrukt het effect van ervarend leren treffend in zijn stelling "We Learn . . .10% of what we read, 20% of what we hear, 30% of what we see, 50% of what we see and hear, 70% of what we discuss and 80% of what we experience." Verebus kan deze stelling onderschrijven door de ervaringen met kennisoverdracht.

Naar aanleiding van vragen van opdrachtgevers zette Verebus, in samenwerking met John Stavenuiter van AMC Centre een ILS Academy op. Eerder dit jaar werd binnen de ILS Academy een training verzorgd voor medewerkers van DMI, Damen, NLR, het KIM en Verebus. De training is goed ontvangen door de dynamiek die er was, de mogelijkheden tot (onderling) overleg en de oefeningen waarmee het geleerde in praktijk kon worden gebracht.
De presentatie gaat in op hoe we het principe van ervarend leren hebben toegepast in de ILS Academy. Daarnaast geven we aan waarom het juist in de ILS-wereld van belang is ervarend te leren.

Op het AMC Seminar worden er presentaties en workshops gegeven die met (instandhouding van) complex materieel te maken hebben. Centraal staat hierbij het verbeteren van de kosteneffectiviteit van assets vanuit verschillende bedrijfssectoren en daarmee de gehele bedrijfsvoering. In de ochtend is er een plenair programma; 's-middags zijn er steeds drie parallelsessies van de partners van AMC. De presentatie van Verebus vindt plaats om 14.35 uur in zaal C.
Kijk voor meer informatie over het AMC seminar op http://seminars.amccentre.nl

  • Deel dit artikel: