Verebus
  • Nederlands
  • Engels

Programma Vervanging Treinbeveiliging (PVT)

  • Marktsegment: Rail
  • Diensten: Advies Rail, Treinbeveiliging, Energievoorziening
  • Opdrachtgever: ProRail
  • Periode: 2016-2018
  • Locatie: Weert

Het Nederlandse spoor wordt op vele plaatsen nog beveiligd door traditionele relaisbeveiligingssystemen. ProRail startte het Programma Vervanging Treinbeveiliging (PVT) voor de vervanging van deze systemen door moderne interlocking systemen. Verebus kreeg het perceel Weert van dit project gegund.

Het project wordt in de periode 2016-2018 uitgevoerd, samen met onze partners VolkerRail, Alstom, Two-B engineering en B-Next. In en rondom Weert zullen een viertal nieuwe relaishuizen worden gebouwd, voorzien van alle installaties.

Halverwege 2018 zal de huidige treinbeveiligingsinstallatie worden vervangen door een elektronische variant (iVPI-interlocking) en is de installatie volledig geüpgraded naar de huidige voorschriften.

Het is een complex multidisciplinair project, waarbij wij met meerdere partijen tegelijk ontwerpen en er sprake is van een strakke tijdsplanning. Verebus zorgt met VolkerRail voor de bouw van de relaishuizen en de installaties in die relaishuizen, maar er wordt een aannemer gecontracteerd die de buitenelementen en de kabels daarbuiten aanlegt en de kabels in de relaishuizen invoert. Verebus schrijft daarvoor tevens de eisenspecificatie.

  • Deel dit artikel: